Delanta 76 (1975)

Toegevoegd:  vrijdag, 04 november 2005

naam: Arjo Post

type: Delanta 76

bouwjaar: 1975

Aantal jaren in bezit: 1

Reden voor aanschaf: Achterkajuitje, alleen te zeilen, snel en comfortabel, compleetheid, onderhoudsarm, osmosevrij, populair dus veel feedback en info via internet.

Karakter omschrijving: Loefgierig, stabiel, snel, handelbaar.

Sterke punten: grote kuip, mooie lijn, net niet te klein, handelbare maat (7.60 meter) stoer stuurwiel.

Zwakke punten: benzinemotor, constructie vloer in kajuit, constructie hefdak hoofdkajuit, zitplaats stuurman is gevoelsmatig op dak van achterkajuit maar dan moet de bovenschuif op slot anders lazer je naar binnen.
Verder is er standaard geen kraanlijn aanwezig en hangt de giek via een lijn aan de achterstag. Dit geeft tijdens het hijsen van de zeilen problemen: als je de lijn losmaakt (dit moet wel anders kan de giek niet wegzwaaien en zou je er meteen vandoor gaan) dan komt het gewicht van de giek op de lazyjacks en het maindropsysteem. Deze zijn wee aan de zalings bevestigd die op hun beurt weer op het hoofdwant hangen. Hierdoor gaat het kunststof binnenwerkje van de zalings kapot door de te grote belasting.

Aandacht bij kopen: motor: neem liever een diesel ivm. veiligheid. Let ook op de hydrauliek van de stuurinrichting. Als dit kapot is/gaar schijnt dit een dure business te zijn. Let op scheuren in de kuip van het polyester. Handig is ook de aanwezigheid van een strijkinrichting als je alleen aan de mast wil klooien.

Algemeen: Onderdelen zijn nog te bestellen via Marina Grossenbrode in Duitsland via http://www.marina-grossenbrode.de/et80de7576.htm

Delanta 76AK (1975)

7.8

Eigenschappen

8.0/10

Snelheid

8.0/10

Comfort

7.0/10

Robuustheid

8.0/10

Afwerking

8.0/10

Pluspunten

  • grote kuip
  • mooie lijn
  • net niet te klein
  • handelbare maat (7.60 meter)
  • stoer stuurwiel

Minpunten

  • benzinemotor
  • constructie vloer in kajuit
  • constructie hefdak hoofdkajuit
  • geen kraanlijn aanwezig
Translate»